W celu korzystania z programu na dwóch komputerach z udostępnieniem plików poprzez "chmurę" należy utworzyć (darmowe) konto w chmurze np. Microsoft OneDrive https://onedrive.live.com/about/pl-pl/ lub Google Drive https://www.google.com/drive/ (lub innych np. Dropbox).
Po założeniu konta należy zainstalować odpowiednie oprogramowanie na wszystkich komputerach zgodnie z instrukcjami na stronach dostawcy chmury.
Na wszystkich komputerach należy zalogować się do chmury na tym samym koncie.
Następnie na jednym z komputerów należy przekopiować lub zainstalować od początku cały program w katalogu chmury np. w przypadku OneDrive
C:\Users\<nazwa uzytkownika>\OneDrive\MK
Po skopiowaniu lub zainstalowaniu programu należy odczekać aż pliki zostaną zsynchronizowane z chmurą - powinno być to wtedy zasygnalizowane poprzez odpowiednią ikonkę przy folderze.
Dane lokalne będą synchronizowane z chmurą "w tle".
Należy pamiętać że przy tak skonfigurowanym środowisku pracować z programem powinna tylko jedna osoba jednocześnie (dotyczy to wersji dla jednej firmy, w przypadku wersji dla biur rachunkowych jedna osoba powinna pracować naraz z jedną firmą), dodatkowo po skończonej pracy z programem należy się upewnić że wszystkie dane zostaną zsynchronizowane z chmurą, tak samo przed rozpoczęciem pracy z programem należy się upewnić że folder jest zsynchronizowany.